Last Event with PAKMNS

Good Day everybody!

harini 30 ogos 2015. a day after yesterday. Yesterday was a memorable day and yesterday also the day of the last event from the Official PAKMNS.

it was like a dream. a quick beautiful dream. semalam habis event kat Rumah Kebajikan Al-Khairiah, Klang around 10.00pm and harini dah ada kat muadzam shah. Everything happened sooo fast padahal semalam rasa lamaaaa sangat a day tu
.
.
.
.

LAST event
.
.
.
.

PAKMNS was my first step into the new world. kenal orang baru, senior and junior kerana aku bukanlah sejenis yg sosial dan ada group sosial. Sosial maksud aku kat sini is knowing random people from anywhere and everywhere. seramai-ramai org yang aku kenal sebelum ni hanyalah budak-budak kelas aku SAHAJA. dan aku jugak bukanlah sejenis yang ringan mulut menghulurkan salam perkenalan yg pertama. even budak kelas sebelah ke, junior ke and senior sekolah aku sendiri pun i hardly knew. LANGSUNG. so when kawan-kawan aku bergosip aku duk menganga jek la sebab aku tak kenal orang and then dorang pun bengang sebab aku banyak tanya. HAHA!

Entah kenape buat pertama kalinye aku dengan tekadnye menyertai program PAKMNS pd tahun 2012. mengisi masa lapang konon-konon sebab baru habis matrik. KBI Mersing 2012. alone. tak kenal sorang pun.........jap.aku kenal Nano kot.hahahah. yang aku tahu mereka semua adalah ALUMNI KMNS. bekas pelajar KMNS. itu yang pasti.

banyak program yang aku join, tak pernah kekal pun dalam hati apatah lagi mengenali semua ahli dan keep in touch. TAK PERNAH. and selalunya kalau takde kawan dlm sesuatu program tu kekallah aku seorang diri sehingga ke akhirnye. dan yang pasti aku takkan join dah program yg jauh di hati mcm tu. aku ni sejenis orang yg buat sesuatu bukan setakat nak sijil atau penghargaan atau benda-benda untuk dipandang tinggi di mata orang yg berkenaan. jadiklah aku tak aktif kat unibersiti. hadoilaaa.
.
.
.

and after that program,  every now and then kitorang try nak buat program. walau berbeza batch dan negeri. program is another platform untuk kami berjumpa. i was actually touched by the journey and relationship of the elder alumni untuk kekal bersama. banyak yang diusahakan dan dikorbankan untuk PAKMNS. dan aku kalau boleh nak join skali adventure dorang tu. ukhuwah yg ada masa KBI Mersing langsung tak padam. first time jumpa tapi LANGSUNG tak rasa mcm org luar. that is how they treat alumni. like a family. i dont feel alienated.
.
.
.
.
and things happened. official registered PAKMNS terpaksa dibubarkan. so, program terakhir yg sepatutnye Charity event bertukar menjadi Kem Motivasi Sehari ini adalah yg terakhir kalinya. program terakhir dari official PAKMNS. and I am glad to be a part of the team on the last event.

Bila aku dengar inilah yang terakhir kalinya, sedih tu memang ada tapi pengakhiran PAKMNS bukanlah bermakna berakhirnya kami disini. we can always meet in the future but not under PAKMNS anymore.

Selepas ini tiada lagi platform rasmi kami. nak jumpa atau berprogram, kami perlu berprogram atas nama sendiri. atas nama sahabat dan keluarga.

PAKMNS was like my second family yang aku sangat sayang. now, tiada lagi PAKMNS tetapi hanyalah alumni KMNS yg tidak rasmi yg bergerak yg akan berjumpa atau mungkin berprogram atas nama ukhuwah yang kita bina sebelum ini.

nak nangis kejap.bai


sebahagian dari alumni yang sentiasa menjayakan program yg dijalankan dari KBI 1. terima kasih semua . i love u soo much

0 pipel pipel:

© PASTEL, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena